środa, 28 czerwca 2017

Prosty kostium plażowy dla dowolnej lalki-tutorial

Lato w pełni.Korzystanie z dobroci ciepła i słońca to przyjemność nie tylko dla nas,ale i dla naszych lalek.Jeżeli ktoś nie ma pomysłu na uszycie kostiumu plażowego dla swojej ulubienicy,może skorzystać z mojego tutorialu.Będzie dużo zdjęć...

Kostium najlepiej uszyć z bardzo elastycznego materiału,obejdzie się bez zapięć.

Zaczynamy od przygotowania kartki papieru,lalki,długopisu,materiału,igły,nici,nożyczek.
Najpierw odrysowujemy część biodrową lalki na papierze,łączymy linie,aby powstał kształt majtek.Jest to połowa,dlatego odrysowujemy na złożonym papierze powstały kształt.Wycinamy.










Aby uszyć stanik,musimy zmierzyć obwód lalki i odrysować na papierze prostokąt oraz wyciąć.



Powstałe elementy układamy na materiale i odrysowujemy,następnie wycinamy.




Stanik zszywamy najpierw w części tylnej,potem podwijamy brzegi,na koniec przymierzamy lalce i robimy marszczenie pośrodku.







Szyjąc majtki,zaczynamy od podszycia brzegów nogawek,potem zszywamy boki,a na koniec podszywamy górę.





I nasz kostium gotowy.Ja dodałam jeszcze kokardkę na staniku.



Przepraszam za jakość zdjęć,ale przy tym kolorze aparat fiksował.

22 komentarze:

  1. Faktycznie proste. Może wyjdzie to i takiej dwu lewo ręcznej jak jak, spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyjdzie,wyjdzie.Na pewno nie jest z Tobą tak źle,jak mówisz.Życzę powodzenia czekam na efekty.
      Buziaki.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.Cieszę się,że Ci się podoba.
      Pozdrowienia.

      Usuń
  3. Ja to robię bez obszywania. Wszelkie sztuczne materiały obtapiam nad płomieniem po brzegach, żeby się nie siepały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym przypadku była bawełna połączona z elastanem,więc podszyłam.Ale często korzystam z Twojej rady o obtapianiu nad płomieniem (chociaż i tak zawsze podszywam).
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  4. genialne w prostocie, a leży wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo cieszą mnie Twoje słowa.
      Pozdrowionka.

      Usuń
  5. Super! A ja się właśnie zastanawiałam jak uszyć strój kąpielowy dla Luny :D.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że trafiłam w zapotrzebowanie.Jak uszyjesz,to koniecznie się pochwal.Dawno Luny nie widziałam...
      Uściski.

      Usuń
  6. Podziwiam Twój zapał do robienia form :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.Robię formy,bo mogą się jeszcze kiedyś przydać.Poza tym,zawsze szyję kilka sztuk tego samego wzoru.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  7. Wydaje się dość łatwy, więc pewnie i ja spróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo prosty.Będzie mi bardzo miło,jeżeli Ci się przyda i stworzysz kostium dla swoich lalek.
      Uściski.

      Usuń
  8. Świetny strój i tutorial! Pasuje jak ulał i nie trzeba zapięć a to bardzo ważne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło,że Ci się podoba.
      Całuję!

      Usuń
  9. Ślicznie to wygląda, wspaniale się układa (mam Twoje kostiumiki i leżą jak ulał - nawet na grubcię weszły i wygląda ślicznie) i wydaje się proste w wykonaniu :-) Dziękuję za tutorial! :-) Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za tak miłe słowa.Cieszą mnie ogromnie.
      Buziaki również.

      Usuń
  10. Niby prosty fason, a jednak wymaga troche starań ;) bardzo schludna robota, aż miło się patrzy na te równiutkie szwy :) w przyszłości napewno wykorzystam Twój tutorial!
    Pozdrawiam ciepło ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pochwałę.Cieszę się,że planujesz wykorzystać tutorial.To mnie buduje,aby dalej tworzyć.
      Pozdrawiam.

      Usuń