sobota, 3 czerwca 2017

Jak zrobić parasol ogrodowy?-tutorial

Dziś pokażę Wam,jak zrobiłam parasol ogrodowy dla lalek.Potrzebne materiały to-lekki materiał (ja użyłam starej firanki),patyczki do szaszłyków(6 sztuk,chyba że macie te długie-to wystarczą 3),jakiś sznurek lub tasiemka,taśma dwustronna,lakier przezroczysty,pędzelek,cienki drucik miedziany,nici,koraliki,gumki recepturki,nożyczki,cążki.


Patyczki sklejamy najpierw po dwa ze sobą,aby przedłużyć.Potem sklejamy te trzy długie patyczki taśmą dwustronną.Na taśmę przyklejamy sznurek(lub tasiemkę),dosyć ściśle.



Następnie lakierujemy naszą podstawę parasola i przycinamy cążkami na odpowiednią wysokość.


Z materiału wycinamy koło,podszywamy,możemy ozdobić koronką.U mnie koło nie bardzo się układało,więc wycięłam trójkąt z wspomnianego koła(jakby kawałek tortu),fotkę zrobiłam przy produkcji drugiego parasola.Zaznaczamy środek.



Z drucika miedzianego odcinamy 4-6 kawałków dłuższych niż średnica koła(zależy,jak duży będzie Wasz parasol).Mocujemy je mniej więcej w połowie do  podstawy parasola za pomocą kawałka drucika i zabezpieczamy gumką recepturką.Powinno wyjść 8-12 ramion.



Układamy podstawę na naszym materiale dokładnie w środku,rozkładamy w miarę równo po obwodzie druciki.Zaznaczamy pisakiem miejsca mocowania.Materiał przymocowujemy recepturką do podstawy.



Każdy drucik przyszywamy delikatnie do materiału,zakańczamy koralikiem.Drucik skręcamy i zabezpieczamy jakąś taśmą,delikatnie wsuwamy pod szew.


Mój parasol po skończeniu wygląda tak:


Mam nadzieję,że Wam się podoba i zrobicie dla Waszych panienek podobne. 

12 komentarzy:

  1. Bardzo pomysłowe ;). Ostatnio robiłam porządki na strychu i znalazłam lalkowy parasol idealny dla Luny ;). Co prawda, jest kupiony, ale myślę, że kiedyś skorzystam z Twojego pomysłu :).
    Pozdrawiam :).

    PS Ciuszki dotarły ^^. Bardzo dziękujemy :). Niebawem postaram się dodać wpis :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.Dziękuję.Dziękuję.
      Pozdrowienia.

      Usuń
  2. Będę robić, jak tylko zaczną się wakacje.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że komuś może przydać się mój pomysł.Bardzo to motywuje,aby coś jeszcze wymyślić.
      Pozdrowionka.

      Usuń
  3. Naprawdę bardzo pomysłowe !!! Spróbuję zrobić taki :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję.Spróbować zawsze warto,na szczęście próbowanie nic nie kosztuje.Życzę powodzenia.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  4. Bardzo fajny tutorial, mam zamiar skorzystać :) Tylko zakupię patyki do szaszłyków i taką fajną koronkę na brzeg :) Jeszcze raz dziękuję za piękne ubranka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się,że Ci się podoba i masz zamiar skorzystać.
      Uściski 😀

      Usuń
  5. Tutorialek bardzo spodobał mi się, ale i Twoje wykonanie to już majstersztyk :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za ogromne uznanie mojej pracy.Bardzo mi miło.
      Pozdrowienia i uściski.

      Usuń
  6. Genialny pomysł! jestem zachwycona! W dodatku mam w domu naoczny i namacalny efekt Twoich działań , który sprawia, że jeszcze bardziej nie mogę ochłonąć z zachwytu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za tak miłe słowa.Ogromnie mnie cieszą.
      Buziaki 😀

      Usuń