wtorek, 18 kwietnia 2017

Jak uszyć prosty kapelusz dla lalki?-tutorial

Ostatnio szyłam sporo kapeluszy dla moich panienek.A że wychodziły całkiem fajne-postanowiłam podzielić się z wami moim sposobem.Jeżeli chociaż jednej osobie przyda się ten tutorial, uznam to za sukces.
Zaczynam od zmierzenia obwodu głowy lalki.W tym przypadku jest to Paula.


Z wzoru na obwód okręgu obliczam promień,który posłuży mi do rysowania ronda i dna kapelusza.


Do narysowania dna kapelusza dodaję do promienia 0,5cm. na szew.Do narysowania ronda kapelusza odejmuję 0,5 cm.na szew.Szerokość ronda zależy tylko od waszego widzimisię,pamiętajmy tylko o dodaniu zapasu na szycie.Wysokość kapelusza również ustalamy indywidualnie,mój ma 2cm.Narysowane elementy wycinamy i przenosimy na materiał.



Rondo kapelusza rysujemy i wycinamy dwa razy.Jeżeli mogę coś doradzić,to najlepiej moim zdaniem nadaje się do tego materiał tkany-nie rozciąga się i łatwiej będzie szyć.Teraz możemy zacząć szyć.Najpierw zszywamy rondo-dokładamy do siebie obie prawe strony i pilnujemy,aby były równo.



Po zszyciu przewracamy rondo na prawą stronę.



Następnie stębnujemy rondo dookoła,aby ładnie się układało.Potem szyjemy czaszkę kapelusza-dokładając wycięty pasek do dna,na końcu zszywając owy pasek.Nadmiar materiału obcinamy.



Czaszę kapelusza wywracamy na prawą stronę i stębnujemy wokół dna.


Przystępujemy do zszywania obu części.Najpierw nacinamy w czterech miejscach ronda po 0,5 cm.,aby dopasować obwody do siebie.


Dokładamy prawe strony do siebie i szyjemy dookoła, dopasowując brzegi elementów,aby były równe.


Po prawej stronie kapelusza stębnujemy przy łączeniu ronda z czaszą,aby lewostronny szew się "schował".



Teraz przyszedł czas na ozdabianie naszego dzieła-u mnie padło na jasnoróżowy kwiatuszek.Wykańczamy i ... cieszymy się z efektu!


Powodzenia!

12 komentarzy:

  1. ... to jeszcze podszewka została do wykończenia ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za cenną uwagę.Następne uszyję z podszewką.pozdrawiam.

      Usuń
  2. Co by nie mówić, to Ewa ma rację. Będzie bardziej elegancko. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację.Następna seria kapeluszy już z podszewką.pozdrawiam.

      Usuń
  3. moje panienki ucieszyłyby się
    nawet z wersji bezpodszewkowej :)
    ale ja Je uszczęśliwiam na siłę
    tylko szydełkowymi kapelutkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te szydełkowe są piękne,ja nie umiem inaczej niż kiedyś pokazałam-szału nie ma,dlatego szyję...Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Jak ślicznie wygląda Twoja lala w kapeluszu! Bardzo fajnie wyjaśnione :-) Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo.cieszę się,że ci się podoba.pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  5. Jaki ładny !!! Będę musiała spróbować zrobić taki dla moich panienek - pewnie wyjdzie mi.... rogatywka :/
    Serdeczności :):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.na pewno wyjdzie ładnie,to takie proste.pozdrawiam.

      Usuń
  6. O takiego kapelusza jeszcze nie szyłam. Pamiętam dawnoooo temu miałam takie wykroje dla Barbie i tam był wykrój na kapelusik w którym góra była z 4 elementów, takich jakby trójkątów zaokrąglonych. Ale twój bardziej elegancki ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.i bardzo łatwo się go szyję.pozdrawiam.

      Usuń